Навіны
*
Бахмут. Люты.Працоўныя будніаповед 17частка 8.2Я апускаю падрабязнасьці нашых дыскусій падчас зверкі…
*
Бліжэйшыя нашыя набажэнствы. Заўтра 21.09 субота. 9.00 – Літургія на украінскай мове. 18.00 – Вячэрн…
*
Кінапрагляд з удзелам рэжысёра24 верасня ў Варшаве адбудзецца паказ дакументальнага фільму Аляксея …
*
Как лукашенко санаторий в Кисловодске продавал!https://youtu.be/TGXMmFxKIJ8Наше новое расследование …
*
20 верасня 1945 г. у Менску адкрылі выставу пра жыццё і творчасць Янкі Купалы. Тады частка калекцыі…
*
BULBA FEST! Далучайцеся да нас на Bulba Fest — унікальнае сьвята культуры, смаку й добрай музыкі! Пр…
*
У Беларускай прасторы «Робім разам» у Варшаве адкрылася ўнікальная выстава плакатаў розных аўтараў …
*
(Не)вядомыя з пнеўматычнай зброі абстралялі вокны нашага храма ў Вільні.Гэты інцыдэнт упісваецца ў ш…
*
Чем будет заниматься Пушилин в Минске?По информации BELPOL визит оккупанта Д.Пушилина не является сл…

 Дата свята «Дабравешчання Якіма і Ганны» была ўстаноўлена з дыстанцыяй роўна ў 9 месяцаў ад свята ў…

*

Дата свята «Дабравешчання Якіма і Ганны» была ўстаноўлена з дыстанцыяй роўна ў 9 месяцаў ад свята ўспаміну святых Якіма і Ганны 9 верасня, якое цяпер з’яўляецца пасвяццем Нараджэння Багародзіцы, якое святкуем 8 верасня.

Звесткі пра святкаванне «Зачацця святой Ганнай Марыі Дзевы» на захадзе маем з IX ст. Менавіта пад такой назвай гэтае свята значыцца ў Неапалітанскім мармуровым календары пад 9 снежня.

На лацінскім Захадзе свята развіваецца паступова, і з XII ст. яно апынаецца ў цэнтры дыскусій аб канцэпцыі бязгрэшнасці Марыі ад моманту зачацця. З XV ст. асаблівы акцэнт робіцца на тым, што Зачацце Багародзіцы было Беззаганным, гэта значыць, што Марыя не мела першароднага граху. Канчаткова гэта вучэнне зацвердзілася толькі ў ХІХ ст. Менавіта з ХІХ ст. у назве гэтага свята ў Рыма-Каталіцкай Царкве афіцыйна і паўсюдна прысутнічае слова «Беззаганнае».

У сваю чаргу ў Візантыі, дзе гэтае свята і ўзнікла, яно значна хутчэй набывае вызначальнай вагі і ўжо ў XI ст. з’яўляецца адным з вялікіх святкаванняў літургічнага года. Бясспрэчна можна сцвердзіць прынамсі пра некаторыя візантыйскія манастыры. І гэтае свята як вялікае прымае і Русь праз пераклад «студыцка-аляксееўскага» тыпікона. У Кіеўскай Царкве з XVII ст. набывае папулярнасць канцэпцыя бязгрэшнага Зачацця Багародзіцы, распаўсюджаны ўжо ў той час у Рыма-Каталіцкай Царкве.

Эдуард Берднік