Літургічны год складзены такім чынам, што цэнтральнае месца ў ім займае наш Боскі Збаўца ў атачэнні…

Літургічны год складзены такім чынам, што цэнтральнае месца ў ім займае наш Боскі Збаўца ў атачэнні анёлаў і ўсіх святых. У дакуменце ІІ Ватыканскага Сабора – Канстытуцыі аб Святой Літургіі – чытаем: “Святая Маці-Царква лічыць сваім абавязкам ушаноўваць у пабожным успаміне збаўчую справу свайго боскага Абранніка ўвесь год у вызначаныя дні. Кожны тыдзень Царква адзначае ўспамін Уваскрасення Гасподняга ў дзень, які назвала Гасподнім, а раз у год ушаноўвае Уваскрасенне Гасподняе разам з Яго блаславёнай Мукай у найвялікшае свята Пасхі. На працягу года Царква адкрывае ўсю таямніцу Хрыста, пачынаючы з Уцелаўлення і Нараджэння да самага Узнясення, да дня Зыходу Духа Святога і да чакання блаславёнай надзеі і прыйсця Госпада”.

Усячыстая Дзева Марыя, якая ў справе адкуплення займае першае месца пасля Хрыста, і ў літургічным годзе стаіць бліжэй за ўсё да Хрыста. Аб гэтым сведчаць розныя багародзічныя святы. У Канстытуцыі аб святой Літургіі сказана: “У гэтым гадавым цыкле таямніц Хрыста святая Царква з асаблівай любоўю ўшаноўвае Блаславёную Марыю — Маці Божую, якая непарыўна звязана са збаўчай справай свайго Сына. У Ёй Царква захапляецца цудоўным плёнам Адкуплення, праслаўляе яго і як бы ў найчысцейшым вобразе з радасцю сузірае тое, чым уся імкнецца і спадзяецца стаць”.

А вакол асобы Хрыста Госпада і Яго Найсвятой Маці мы бачым велічны хор праслаўленай Царквы ў нябёсах, гэта значыць усіх святых Старога і Новага Запавету. “Акрамя таго, Царква на працягу года ўспамінае мучанікаў і іншых святых, якія дзякуючы разнастайнай Божай ласцы дасягнулі дасканаласці і, атрымаўшы вечнае збаўленне, спяваюць Богу ў небе дасканалую хвалу і заступаюцца за нас”.

Святая Царква, як добрая маці, на працягу літургічнага года памятае таксама пра сваіх дзяцей, якія адышлі ў вечнасць і па волі Божай знаходзяцца на пакаянні ў чыстцы. Таму яна прызначыла асобныя дні, якія мы называем задушнымі, для малітваў і службаў за памерлых. Нарэшце, Царква прысвячае асаблівыя перыяды ў царкоўным годзе для сваіх духоўных подзвігаў, малітваў, посту і пакаяння.

Таму наш царкоўна-літургічны год — гэта магутны гімн пашаны і хвалы Богу, у якім удзельнічае трыадзіная Царква: праслаўленая ў небе, якая змагаецца на ​​зямлі і церпіць у чыстцы. У ім найлепш выяўляецца наша святая вера. Літургічны год падобны да рознакаляровай вясёлкі, якая яднае зямлю з небам, асвятляе, ачышчае, асвячае і ўзносіць нас да Бога.