Навіны
*
BULBA FEST! Далучайцеся да нас на Bulba Fest — унікальнае сьвята культуры, смаку й добрай музыкі! Пр…
*
У Беларускай прасторы «Робім разам» у Варшаве адкрылася ўнікальная выстава плакатаў розных аўтараў …
*
Чем будет заниматься Пушилин в Минске?По информации BELPOL визит оккупанта Д.Пушилина не является сл…
*
Режим недоволен БРСМВ распоряжении BELPOL оказался документ, предназначенный «для внутреннего пользо…
*
Мінскае аддзяленне УП “Беларуская гандлева-прамысловая палата” (далей БелГПП) арганізуе з 28 верасня…
*
Добрага ранку ўсім! Сёння чацвер і традыцыйна мы запрашаем на біблійныя чытанні! З верасня месяца мы…
*
Курс размоўнай ангельскай мовы «Talk to Me»Разам з Кацярынай, білінгвай і міжкультурнай камунікатарк…
*
Калі мы здамося – лягчэй не стане.Беларусь будзе вольнай….
*
Уладзімір Някляеў прэзентаваў новы зборнік вершаўПрэзентацыя прайшла ў беларускай прасторы ў Варшав…

 м сведчыць аб распаўсюдзе свята Богаяўлення на ўвесь хрысціянскі Усход з датай святкавання 6 студзе…

*

м сведчыць аб распаўсюдзе свята Богаяўлення на ўвесь хрысціянскі Усход з датай святкавання 6 студзеня.

Не вядома, чаму святкаванне гэтага дня было ўстаноўлена на 6 студзеня — дата, якая, у тым ліку, сустракаецца ўжо ў III ст. Тлумачачы гэту дату ў IV ст., спрабуюць алегарычна паказаць, што 6 студзеня – дзень, звязаны са ззяннем Сонца і яго паўнатой. Так Ахрэм Сірын пісаў: «Дванаццаць дзён прайшло з таго часу, як сонца пачало ўсходзіць (маецца на ўвазе сонцастаянне), і сёння – трынаццаты дзень, які з’яўляецца сімвалам Сына і яго дванаццаці апосталаў».

Для свята Богаяўлення тэма святла была настолькі важнай, што само свята Богаяўлення таксама называлі “Святам Святла”. Важнасць тэмы святла дапамагае зразумець той факт, што ў ранняй Царкве было распаўсюджанае паданне пра тое, што падчас хросту Ісуса ў Ярдане з’явілася вялікае святло. Таксама свята Богаяўлення захоўвала глыбокую сувязь з хрышчэннем верных, якое было прынята здзяйсняць у гэты дзень.

Варта адзначыць, што першапачаткова хрост Ісуса святкаваўся разам з іншымі падзеямі, такімі як Яго нараджэнне і нават цуд у Кане Галілейскай. Але ўжо да канца IV ст. мы бачым у многіх традыцыях тэндэнцыю аддзяляць хрост Ісуса ад іншых святаў. Такім чынам, святкаванне Нараджэння Хрыстовага пераносіцца на 25 снежня. Пра канчатковае аддзяленне хрышчэння ад Божага Нараджэння можна казаць з VII ст. Адзіная Царква, якая не прыняла такога падзелу, гэта Армянская Царква.